Czym jest dropshipping?

Jeśli chodzi o utrzymanie biznesu ecommerce, istnieje wiele kluczowych czynników, które należy wziąć pod uwagę, szczególnie te związane z zarządzaniem zapasami, logistyką i dostawami na ostatniej mili, a nie tylko dostępność produktów czy dobre promocje dla klientów. Model biznesowy dropshippingu to narzędzie, które wspomaga działalność ecommerce, oferując usprawnienia i dodając wartość do tego, co ma być kompleksowym i szczegółowym systemem.

Obecnie około jeden na czterech sprzedawców internetowych korzysta z dropshippingu, modelu, który ze względu na zmiany gospodarcze stał się również alternatywnym źródłem dochodu dla wielu osób. W tym artykule przyjrzymy się temu, czym jest dropshipping.

Czym jest dropshipping?

Dropshipping to metoda realizacji zamówień, która wykorzystuje zewnętrznego sprzedawcę, jako osobę odpowiedzialną za wysyłkę, co pozwala firmom uniknąć konieczności utrzymywania produktów w magazynie. Przyjmując model dropshippingu, sklep internetowy jest odpowiedzialny jedynie za sprzedaż produktu, natomiast za pakowanie, dostawę i całą związaną z tym logistykę odpowiada inna osoba lub firma.

Na przykład: właściciel małej firmy jubilerskiej ma ponad 100 SKU zarejestrowanych na swojej stronie internetowej, ale prowadzi operację z domu. Zamiast utrzymywać cały zapas we własnym zakresie (lub nawet w wynajętym lokalu), właściciel może poszukać zewnętrznych sprzedawców do przetworzenia i wysyłki produktu do klienta.

Korzyści odnoszą obie strony: sprzedawcy mogą korzystać z wygody i oszczędności kosztów, które wynikają z outsourcingu logistyki, natomiast firmy zewnętrzne korzystają z możliwości monetyzacji poprzez sprzedaż produktów innych firm. Ale, jak w przypadku każdego rodzaju biznesu, dropshipping wiąże się z zaletam i iwadami dla obu stron, które poznasz tutaj: https://www.earn.pl/zalety-i-wady-dropshippingu

Jak to działa?

Teraz, gdy już wiesz, czym jest dropshipping i znasz jego specyfikę, przyjrzyjmy się samemu procesowi. W dropshippingu łańcuch dostaw to proces, w którym produkt przechodzi od producenta do klienta.  Łańcuch dostaw składa się z trzech części:

Producent: twórca produktów, które dropshipujesz; sprzedaje przedmioty w ilościach hurtowych dostawcom i hurtownikom.
Dostawca/hurtownik: osoba, która kupuje produkty od producentów i sprzedaje je detalistom (dropshipperom).
Detalista: osoba, która sprzedaje produkty bezpośrednio do klienta; to Ty. To jest punkt sprzedaży dla Twoich klientów.